Vrouw Man Echtpaar Eettafel Laptop Notitieblok 1 665X436

Veelgestelde vragen tweefactor-authenticatie

Vind hier uw antwoord op een veelgestelde vraag over tweefactor-authenticatie (2FA).

Waarom 2FA

Om uw account en gegevens nog beter te beschermen, voegen we een extra beveiligingsstap toe bij het inloggen op de MijnSVn-omgeving voor geldgevers. Naast uw wachtwoord gebruikt u voortaan ook een unieke code via een app op uw smartphone. Zonder deze extra stap kunt u niet meer inloggen. Dit proces staat bekend als tweefactor-authenticatie (2FA), een methode die veel wordt gebruikt om online accounts beter te beveiligen.

Zodra 2FA geactiveerd is, wordt u automatisch door het instelproces geleid bij uw volgende inlogpoging. U kunt dan niet verder zonder 2FA.

Veelgestelde vragen 2FA

 

Wat is deze extra beveiliging en waarom is het verplicht?

Om uw account beter te beschermen, maken we inloggen veiliger met een extra verificatiestap naast uw wachtwoord. In de loop van 2025 is deze beveiliging verplicht ingesteld voor alle gebruikers van het geldgeversportaal van de MijnSVn-omgeving. Dit proces, bekend als tweefactor-authenticatie (2FA), zorgt ervoor dat uw account beter beschermd is.

Hoe stel ik de extra beveiliging in?

Bij uw eerste inlogpoging na de invoering hiervan krijgt u een melding om de beveiliging in te stellen. Volg daarbij de stappen op het scherm. Raadpleeg bij vragen ook de handleiding voor aanvullende uitleg.

Heb ik altijd een telefoon nodig om in te loggen?

Ja, u heeft bij elke inlog uw telefoon nodig om de verificatiecode op te halen via de authenticator-app. Deze extra beveiliging (2FA) werkt via uw telefoon en is verplicht bij elke keer dat u inlogt op het geldgeversportaal van de MijnSVn-omgeving.

Wat als ik mijn telefoon verlies of wijzig?

Als u uw telefoon wijzigt of verliest, kunt u contact opnemen met onze medewerkers van Relatiemanagement. Zij kunnen u helpen bij het opnieuw instellen van de beveiliging.

U kunt onze medewerkers van Relatiemanagement bereiken door een mail te sturen naar relatiemanagement@svn.nl.

Kan ik de extra beveiliging op meerdere apparaten instellen?

Nee, dit is niet mogelijk. U kunt de authenticatie-app maar op één apparaat instellen.

Welke apps kan ik gebruiken voor tweefactor-authenticatie (2FA)?

Er zijn verschillende authenticatie apps op de markt. U zou bijvoorbeeld een van de volgende apps kunnen gebruiken om de extra beveiliging in te stellen:

  • Microsoft Authenticator;
  • Google Authenticator.

Deze apps zijn gratis te downloaden via de App Store (iOs) of Google Play Store (Android). Heeft u al een authenticatie app? Dan kunt u deze blijven gebruiken, zolang deze QR-codes kan scannen en eenmalige codes kan genereren.

Waar kan ik terecht als ik problemen heb?

Als u vragen heeft of tegen problemen aanloopt, kunt u de handleiding raadplegen voor extra uitleg.

Komt u er daarmee niet uit, dan staan onze medewerkers van Relatiemanagement voor u klaar via 088 253 95 55 of relatiemanagement@svn.nl. Zij helpen u graag verder.

Wij helpen je graag

Heb je een vraag over 2FA die er niet tussen staat? Neem dan contact met ons op.